tiistai 7. toukokuuta 2013

Viikon biisit 18/2013

Jooh eli unohdin taas tämän. Olen näemmä myös unohtanut, että mulla oli pari miniarviotakin jäljellä vielä julkaistavaksi. Ne tulevat sitten seuraavina päivinä.

Chisu - Minä ja mun pää

Muistan, kun tämä kappale iski joskus uskomattomalla voimalla. Kuuntelin sen monta kertaa peräkkäin, mikä on minulle nykyään harvinaista minkään kappaleen kohdalla. Jotenkin siinä hieman ahdistuneessa mielentilassa sanat tuntuivat hyvin omakohtaisilta. Myös sävellyksenä tämä on minusta yksi Chisun parhaista kappaleista. Nykivästi liikkeelle lähtevästä alusta kuljetaan menevään kertosäkeeseen ja sopiviin välitunnelmointeihin.

Mul on vaikea, villi mieli, joka pannan tarvitsee
Mä painin sen kanssa, kunnes se itkee ja häpee
Siis kaksi syytöntä syntymässä; minä ja mun pää
Tuomittu samaan selliin, kunnes henki riistetään





Scandinavian Music Group - Mustana, maidolla, kylmänä, kuumana

Tämä oli ensimmäinen SMG:n biisi, josta oikeasti pidin paljon. Aikaisemmin en ollut yhtyeestä perustanut, mutta Paula Vesalan mukanaolo kappaleessa oli pehmittävä tekijä biisin kuuntelulle ja yhtäkkiä huomasin haluavani kuulla tämän uudestaan. Tämänkin sanoitus on päättämättömyydessään ja epäjohdonmukaisuudessaan erittäin omakohtainen. Meininki biisissä on ihanan hyväntuulinen ja kesäinen. Ehdottomat suosikkikohtani sanoituksista ovat:

Mitä tahansa minusta odotat
Sitä en ole
Mitä tahansa minusta haluat
Et taida saada kuitenkaan

ja

Osaan kuunnella tarkasti
Mutta muistini on kelvoton!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti